OUR ART IN OUR TIME
04
2024
STORY ARCHIVES
STORY - HANDSHANDS
Ceramics as a Process
見えないものを可視化する、 プロセスとしての“陶芸”
現代美術家 鈴木 希果
Layers of History
歴史の積層と トライ&エラーの過程を描く
現代アーティスト 熊倉 涼子
STORY - VOICEVOICE
Next Generation Art Scene
文化を確定するプロセスが、 次世代のアートシーンを導き出す
美術評論家・キュレーター 南條史生
Merge with others
他者との融合への憧憬を、 イメージの重なりに込めて
現代アーティスト 倉敷安耶
Reborn-Art Festival 2021-22
それでも表現しつづける理由 「リボーンアート・フェスティバル」
音楽家、ap bank 代表理事 小林武史 インディペンデント・キュレーター 窪田研二
STORY - HANDS
The light becomes the material.
光が素材になる、デザインとオブジェの間にあるもの
PETER IVY
Come alive and move around
動くものをキャンバスで表現したい
現代アーティスト 蓮輪友子
A way of life
アーティストは“生き方”そのものである
現代アーティスト 菅 隆紀
STORY - VOICE
Around the objects
“Objects and Things” A paradigm shift in value
Interview with Nagaoka Kenmei Design activist /D&DEPARTMENT Director
STORY - EYES
Happy Feelings and Lifting Spirits
Emotionally charged architecture: adapting a creative approach captures the hearts of visitors
Interview with Klein Dytham Architects
New Crafts = KOGEI
“New Crafts”: appealing to a matured society
Interview with Yuji Akimoto, Director of the Tokyo National University of Fine Arts and Music
“新しい工芸”が成熟しきった社会への答えとなる
東京藝術大学大学美術館館長 秋元雄史
“感情”にアプローチする建築を 心を動かすクリエイティブな視点
建築家 クライン ダイサム アーキテクツ
「もの と こと」 価値のパラダイムシフト
デザイン活動家/D&DEPARTMENTディレクター ナガオカケンメイ